Ugrás a fő tartalomra

Berserker Hnefatafl

 


 A Berserkereknek (berszereker) azokat a vikingeket nevezték, akik valamilyen hallucinogén növénytől, gombától módosult tudatállapotba kerültek, így félelmet nem ismerve magukból (és ruháikból) kivetkőzve indultak a csatába. 

Pajzsaikat harapdálták, feltehetőleg abból az okból kifolyólag, mert fájt a foguk a kábítóhatású szertől. Őrjöngve támadtak az ellenségre és úgy tűnt, hogy az ellenfél páncélzata hatástalan a Berserkerek ellen, miközben őket nem fogta az ellenség kardja. 

Ezt az őrjöngő, megállíthatatlan harcmodort építették be a Berserk Hnefatatfl szabályába amiről aztán a nevét kapta.

Újdonság más Hnefatafl szabályokhoz képest

A kezdőfelállás a szokásos, azonban látható, hogy a saját és az ellenfél bábui közt is van betűvel jelölt figura.

C= Commander (parancsnok)

A Commander képes más (de csak egy) bábut átugrani, illetve a király elfogásához elegendő két commander is a négyoldali közrefogás helyett.

K= Knight (lovag)

A lovag képes egy bábút átugrani.

A többi bábú képességei annyiban módosulnak, hogy ha egy figura ütést hajtott végre utána tovább léphet egy másik bábú mellé abban az esetben ha ez a továbblépés egy újabb ütést eredményez. Ezt a Commander és a Lovag is megteheti természetesen. 

A király ha trónon van akkor átugorhat egy ellenséges figurát ami azt eredményezi, hogy az átugrott bábú leütésre kerül. A király a sarokmezőre történő bejutáshoz is használhatja ezt a képességét vagyis, hogy egy bábút átugorjon.

A harcmezőn nem tud ugrani a király, azonban más bábúhoz hasonlóan ha ő ütött, akkor a király is tovább léphet ha az egy újabb ütést eredményez, illetve akkor is tovább léphet ha az a győzelméhez vezet,vagyis megmenkül. 

A többi szabály megegyezik az alap Hnefatafl szabályrendszerben használtakkal.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hnefatafl szabály (alapszabály)

  Amikor a Hnefatafl-t említjük, akkor két dologra is gondolhatunk. Az egyik az alapjáték aminek a szabályát most ismertetni fogom. A másik dolog amit a Hnefatafl alatt értünk az egy játékcsoport összefoglaló neve, amik a Hnefatafl játék alapjára  épülnek némi eltéréssel. Ilyen pl: Tablut, Brandubh stb.  Mivel ezen játékok mechanizmusai a Hnefatafl-re épülnek, így alapvetően ennek a szabályát kell ismerni. Ha ez meg van, akkor a fentebb említett variánsoknál elég a különbségeket megtanulni az alapjáték szabályaihoz képest. Ennek okán ezen eltérő játékok leírása nem lesz olyan részletes és illusztrált mint ez az alapszabály, ott csupán a lényegi elemek lesznek kiemelve. Akkor nézzük a Hnefatafl, mint alapjáték szabályait. SZABÁLYOK: 1. A játék 11x11 -es kiosztású négyzethálós táblán történik. A védekezők (világos) létszáma 12 fő + a király. A támadók (sötét) 24-en vannak. A bábuk kezdő pozíciója a képen látható.   2. A támadó fél (sötét) kezdi a játékot. 3. Minden bábu egyformán lép. Ví

Copenhagen Hnefatatfl 11x11 szabály

    2013 óta a versenyeken használt szabályrendszer a Copenhagen Hnefatafl 11x11. Ez a változat a 2008-2012 között megrendezett versenyeken használt "Fetlar" módosítása. A módosítás célja, a Fetlarban észlelt hiányosságok kijavítása volt amin Aage Nilsen (Dánia), Adam Bartley (Norvégia), Tim Miller (Egyesült Királyság) dolgozott. SZABÁLYOK: 1. A játék 11x11 -es kiosztású négyzethálós táblán történik. A védekezők (világos) létszáma 12 fő + a király. A támadók (sötét) 24-en vannak. A bábuk kezdő pozíciója a képen látható.  2. A támadó fél (sötét) kezdi a játékot. 3. Minden bábu egyformán lép. Vízszintesen és függőleges is bármennyit mozoghat akár a bástya a sakkban. ÜTÉS 4. Minden bábu leütésre kerül ( kivéve a király ) ha két szemközti oldalról közrefogják. A király elfogásához négy oldalról szükséges körbevenni a bábut. 5. Csak akkor számít ütésnek a közrefogás, ha azt a támadni kívánó fél kezdeményezte. Vagyis ha a bábu közé önként lép az ellenfél bábui közé akko

Federation Brandubh 7x7 szabály

A "Brandubh" szabályrendszere kiváló a kezdők bevezetésére a Hnefatafl játék világába, ugyanis a kisebb játék felület (7x7) és a kevesebb bábu szám miatt könnyebb átlátni a táblát. A Brandubh kiváló gyakorlótér a haladóknak is a sarkok védésének gyakorlására. Mivel bábuszám nem teszi lehetővé,hogy a sötét az összes sarkokat egyszerre lezárja oly módon, hogy azt a világos ne tudja megbontani.  A király használatát és védését is belehet gyakorolni, hiszen itt elegendő két oldalról közre fogni a királyt az elfogásához. SZABÁLYOK 1. A játék 7x7 -es kiosztású négyzethálós táblán történik. A védekezők (világos) létszáma 4 fő + a király. A támadók (sötét) 8-an vannak. A bábuk kezdő pozíciója a fenti képen látható. 2. A támadó fél (sötét) kezdi a játékot. 3. Minden bábu egyformán lép. Vízszintesen és függőleges is bármennyit mozoghat akár a bástya a sakkban. ÜTÉS 4. Minden bábu leütésre kerül ha két szemközti oldalról közrefogják. A király elfogásához is elegendő két bábu, kivéve