Ugrás a fő tartalomra

Berserker Hnefatafl

 


 A Berserkereknek (berszereker) azokat a vikingeket nevezték, akik valamilyen hallucinogén növénytől, gombától módosult tudatállapotba kerültek, így félelmet nem ismerve magukból (és ruháikból) kivetkőzve indultak a csatába. 

Pajzsaikat harapdálták, feltehetőleg abból az okból kifolyólag, mert fájt a foguk a kábítóhatású szertől. Őrjöngve támadtak az ellenségre és úgy tűnt, hogy az ellenfél páncélzata hatástalan a Berserkerek ellen, miközben őket nem fogta az ellenség kardja. 

Ezt az őrjöngő, megállíthatatlan harcmodort építették be a Berserk Hnefatatfl szabályába amiről aztán a nevét kapta.

Újdonság más Hnefatafl szabályokhoz képest

A kezdőfelállás a szokásos, azonban látható, hogy a saját és az ellenfél bábui közt is van betűvel jelölt figura.

C= Commander (parancsnok)

A Commander képes más (de csak egy) bábut átugrani, illetve a király elfogásához elegendő két commander is a négyoldali közrefogás helyett.

K= Knight (lovag)

A lovag képes egy bábút átugrani.

A többi bábú képességei annyiban módosulnak, hogy ha egy figura ütést hajtott végre utána tovább léphet egy másik bábú mellé abban az esetben ha ez a továbblépés egy újabb ütést eredményez. Ezt a Commander és a Lovag is megteheti természetesen. 

A király ha trónon van akkor átugorhat egy ellenséges figurát ami azt eredményezi, hogy az átugrott bábú leütésre kerül. A király a sarokmezőre történő bejutáshoz is használhatja ezt a képességét vagyis, hogy egy bábút átugorjon.

A harcmezőn nem tud ugrani a király, azonban más bábúhoz hasonlóan ha ő ütött, akkor a király is tovább léphet ha az egy újabb ütést eredményez, illetve akkor is tovább léphet ha az a győzelméhez vezet,vagyis megmenkül. 

A többi szabály megegyezik az alap Hnefatafl szabályrendszerben használtakkal.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hnefatafl szabály (alapszabály)

  Amikor a Hnefatafl-t említjük, akkor két dologra is gondolhatunk. Az egyik az alapjáték aminek a szabályát most ismertetni fogom. A másik dolog amit a Hnefatafl alatt értünk az egy játékcsoport összefoglaló neve, amik a Hnefatafl játék alapjára  épülnek némi eltéréssel. Ilyen pl: Tablut, Brandubh stb.  Mivel ezen játékok mechanizmusai a Hnefatafl-re épülnek, így alapvetően ennek a szabályát kell ismerni. Ha ez meg van, akkor a fentebb említett variánsoknál elég a különbségeket megtanulni az alapjáték szabályaihoz képest. Ennek okán ezen eltérő játékok leírása nem lesz olyan részletes és illusztrált mint ez az alapszabály, ott csupán a lényegi elemek lesznek kiemelve. Akkor nézzük a Hnefatafl, mint alapjáték szabályait. SZABÁLYOK: 1. A játék 11x11 -es kiosztású négyzethálós táblán történik. A védekezők (világos) létszáma 12 fő + a király. A támadók (sötét) 24-en vannak. A bábuk kezdő pozíciója a képen látható.   2. A támadó fél (sötét) kezdi a játékot. 3. Minden báb...

Hnefatafl: A Vikingek startégiai táblajátéka

 A Hnefatafl (ejtsd: nefa tafl) egy a kora középkorban játszott táblajáték ami a skandináv területeken terjedt el. Jelentése "Királytábla".   A játék a sakkhoz hasonlóan négyzethálós táblán zajlik melyen a két csapat eltérő számú bábukkal sorakozik fel. A figurák vízszintesen és függőlegesen mozoghatnak úgy mint a sakkban a bástya. Ellenfelet levenni úgy lehet, hogy a két ellenséges bábú közre fogja a másik fél bábuját szemközti oldalakról.   A tábla közepén helyezkedik el a király a "trónon", körülötte pedig a testőrsége. Ennek a csapatnak a célja, hogy a királyt megvédjék illetve kimenekítsék a tábla valamelyik sarkára. Ha ez sikerült akkor a király csapata nyert. Ezt próbálja megakadályozni a támadó fél aki kétszer annyi bábúval rendelkezik mint a király testőreinek létszáma. A támadóknak lehetőségük van elfogni a királyt az által, hogy körbeveszik, ilyenkor  ők nyernek.   A játékszabályt a Svéd természettudós Linnaeus írta le 1732-ben Lappföldi expedíc...

Federation Brandubh 7x7 szabály

A "Brandubh" szabályrendszere kiváló a kezdők bevezetésére a Hnefatafl játék világába, ugyanis a kisebb játék felület (7x7) és a kevesebb bábu szám miatt könnyebb átlátni a táblát. A Brandubh kiváló gyakorlótér a haladóknak is a sarkok védésének gyakorlására. Mivel bábuszám nem teszi lehetővé,hogy a sötét az összes sarkokat egyszerre lezárja oly módon, hogy azt a világos ne tudja megbontani.  A király használatát és védését is belehet gyakorolni, hiszen itt elegendő két oldalról közre fogni a királyt az elfogásához. SZABÁLYOK 1. A játék 7x7 -es kiosztású négyzethálós táblán történik. A védekezők (világos) létszáma 4 fő + a király. A támadók (sötét) 8-an vannak. A bábuk kezdő pozíciója a fenti képen látható. 2. A támadó fél (sötét) kezdi a játékot. 3. Minden bábu egyformán lép. Vízszintesen és függőleges is bármennyit mozoghat akár a bástya a sakkban. ÜTÉS 4. Minden bábu leütésre kerül ha két szemközti oldalról közrefogják. A király elfogásához is elegendő két bábu, kivéve ...