A Berserkereknek (berszereker) azokat a vikingeket nevezték, akik valamilyen hallucinogén növénytől, gombától módosult tudatállapotba kerültek, így félelmet nem ismerve magukból (és ruháikból) kivetkőzve indultak a csatába.
Pajzsaikat harapdálták, feltehetőleg abból az okból kifolyólag, mert fájt a foguk a kábítóhatású szertől. Őrjöngve támadtak az ellenségre és úgy tűnt, hogy az ellenfél páncélzata hatástalan a Berserkerek ellen, miközben őket nem fogta az ellenség kardja.
Ezt az őrjöngő, megállíthatatlan harcmodort építették be a Berserk Hnefatatfl szabályába amiről aztán a nevét kapta.
Újdonság más Hnefatafl szabályokhoz képest
A kezdőfelállás a szokásos, azonban látható, hogy a saját és az ellenfél bábui közt is van betűvel jelölt figura.
C= Commander (parancsnok)
A Commander képes más (de csak egy) bábut átugrani, illetve a király elfogásához elegendő két commander is a négyoldali közrefogás helyett.
K= Knight (lovag)
A lovag képes egy bábút átugrani.
A többi bábú képességei annyiban módosulnak, hogy ha egy figura ütést hajtott végre utána tovább léphet egy másik bábú mellé abban az esetben ha ez a továbblépés egy újabb ütést eredményez. Ezt a Commander és a Lovag is megteheti természetesen.
A király ha trónon van akkor átugorhat egy ellenséges figurát ami azt eredményezi, hogy az átugrott bábú leütésre kerül. A király a sarokmezőre történő bejutáshoz is használhatja ezt a képességét vagyis, hogy egy bábút átugorjon.
A harcmezőn nem tud ugrani a király, azonban más bábúhoz hasonlóan ha ő ütött, akkor a király is tovább léphet ha az egy újabb ütést eredményez, illetve akkor is tovább léphet ha az a győzelméhez vezet,vagyis megmenkül.
A többi szabály megegyezik az alap Hnefatafl szabályrendszerben használtakkal.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése