Ugrás a fő tartalomra

Hnefatafl címek (mester jelölt, nemzetközi mester, nagymester stb.)

 

Adam Bartley, Világbajnok és  Nemzetközi Mester

A Tafl szövetség oldalán játszott mérkőzések után a játékosok úgynevezett Élő pontokat kapnak ha nyernek vagy Élő pontot veszítenek ha kikapnak.

Ezek a pontok megmutatják a játékos erejét és az elért pontszámok után  címet vagy titulust kapnak.

Az elérhető titulusok és az elérésükhöz szükséges pontszámok az alábbiak.

GM = Grandmaster (Nagymester ) Drótt = király

Elért pontszám 2200  vagy felette.


IM = International Master (Nemzetközi Mester) Jarl = Gróf

Elért pontszám 2000  vagy felette. Vagy Világbajnoki címet szerzett játékos esetén 1900 pont vagy felette.

 

FM = Federation Master (Szövetségi Mester) Hersir = Hadseregparancsnok

Elért pontszám 1800  vagy felette. 


CM = Candidate Master (Mester jelölt) Vikingr = Elit harcos

Elért pontszám 1600  vagy felette.  

 

AM = Arena Master (Aréna Mester) Karl = Ádáz harcos

Elért pontszám 1400  vagy felette.

 

A = cím nélküli Drenger = Fiatal harcos

Elért pontszám 1400 alatt. Aki regisztrál a szövetség oldalára az 1400 ponttal kezdi a játékot. 

 

 

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hnefatafl szabály (alapszabály)

  Amikor a Hnefatafl-t említjük, akkor két dologra is gondolhatunk. Az egyik az alapjáték aminek a szabályát most ismertetni fogom. A másik dolog amit a Hnefatafl alatt értünk az egy játékcsoport összefoglaló neve, amik a Hnefatafl játék alapjára  épülnek némi eltéréssel. Ilyen pl: Tablut, Brandubh stb.  Mivel ezen játékok mechanizmusai a Hnefatafl-re épülnek, így alapvetően ennek a szabályát kell ismerni. Ha ez meg van, akkor a fentebb említett variánsoknál elég a különbségeket megtanulni az alapjáték szabályaihoz képest. Ennek okán ezen eltérő játékok leírása nem lesz olyan részletes és illusztrált mint ez az alapszabály, ott csupán a lényegi elemek lesznek kiemelve. Akkor nézzük a Hnefatafl, mint alapjáték szabályait. SZABÁLYOK: 1. A játék 11x11 -es kiosztású négyzethálós táblán történik. A védekezők (világos) létszáma 12 fő + a király. A támadók (sötét) 24-en vannak. A bábuk kezdő pozíciója a képen látható.   2. A támadó fél (sötét) kezdi a játékot. 3. Minden báb...

Hnefatafl: A Vikingek startégiai táblajátéka

 A Hnefatafl (ejtsd: nefa tafl) egy a kora középkorban játszott táblajáték ami a skandináv területeken terjedt el. Jelentése "Királytábla".   A játék a sakkhoz hasonlóan négyzethálós táblán zajlik melyen a két csapat eltérő számú bábukkal sorakozik fel. A figurák vízszintesen és függőlegesen mozoghatnak úgy mint a sakkban a bástya. Ellenfelet levenni úgy lehet, hogy a két ellenséges bábú közre fogja a másik fél bábuját szemközti oldalakról.   A tábla közepén helyezkedik el a király a "trónon", körülötte pedig a testőrsége. Ennek a csapatnak a célja, hogy a királyt megvédjék illetve kimenekítsék a tábla valamelyik sarkára. Ha ez sikerült akkor a király csapata nyert. Ezt próbálja megakadályozni a támadó fél aki kétszer annyi bábúval rendelkezik mint a király testőreinek létszáma. A támadóknak lehetőségük van elfogni a királyt az által, hogy körbeveszik, ilyenkor  ők nyernek.   A játékszabályt a Svéd természettudós Linnaeus írta le 1732-ben Lappföldi expedíc...

Federation Brandubh 7x7 szabály

A "Brandubh" szabályrendszere kiváló a kezdők bevezetésére a Hnefatafl játék világába, ugyanis a kisebb játék felület (7x7) és a kevesebb bábu szám miatt könnyebb átlátni a táblát. A Brandubh kiváló gyakorlótér a haladóknak is a sarkok védésének gyakorlására. Mivel bábuszám nem teszi lehetővé,hogy a sötét az összes sarkokat egyszerre lezárja oly módon, hogy azt a világos ne tudja megbontani.  A király használatát és védését is belehet gyakorolni, hiszen itt elegendő két oldalról közre fogni a királyt az elfogásához. SZABÁLYOK 1. A játék 7x7 -es kiosztású négyzethálós táblán történik. A védekezők (világos) létszáma 4 fő + a király. A támadók (sötét) 8-an vannak. A bábuk kezdő pozíciója a fenti képen látható. 2. A támadó fél (sötét) kezdi a játékot. 3. Minden bábu egyformán lép. Vízszintesen és függőleges is bármennyit mozoghat akár a bástya a sakkban. ÜTÉS 4. Minden bábu leütésre kerül ha két szemközti oldalról közrefogják. A király elfogásához is elegendő két bábu, kivéve ...